Bli social med dina kunder - workshop om sociala medier och dess betydelse för företagsprofilering

Vi vänder oss till matproducenter som vill förbättra sin marknadsföring via sociala medier. Det blir teori varvat med praktiska övningar. Hur har sociala medier förändrat företags kommunikation, marknadsföring och interaktion med kunder och konsumenter? Vilka nya strategier kräver den digitala närvaron av små och medelstora matproducenter som vill etablera sitt varumärke i de nya kanalerna? Karin Högberg, doktorand i sociala medier och vinnare av Stora Matbloggspriset varvar teori med praktiska övningar, där vi tillsammans testar hur olika sociala medier kan användas och vilken typ av marknadsmaterial man kan ta fram.

Var: Turistrådet Västsverige, Göteborg

När: 2 maj

Mer information: gronamoten.se

Kostnad: 150:-/person exkl moms

Arrangör: Detta är ett samarrangemang mellan Gröna Möten och Lokalproducerat i Väst och görs inom det EU-finansierade projektet REFRAME.

Kontaktperson: Ulrika Åkesson, Agroväst Livsmedel, 0703-105630